Monday, June 15, 2009

Kelas Menjahit : 13 - 14 June 2009



Seperti yang ku telah blogkan sebelum ni bahawasanya aku telah pon mengikuti kelas menjahit... 7hb Jun merupakan hari pertamaku. Kemudian my cuz Elsa (nnti dia mesti update blognya... gambar pun sama...) pun berminat to join the class... so last Saturday merupakan hari pertamanya.. Wahhh aku lupa daratan ba sudah ada geng. First day hari tu, pijak semut pun ndak mati!

Saturday
Seawal pukul 7 pagi aku sudah bangun dan bersiap2 then pigi breakfast di kedai mamak. Bila jam sudah menunjukkan pukul 9 kelam kabut aku berinut padahal laki ku belum pun abis minum.. sebabnya aku janji dengan itu perempuan pukul 9.15 jumpa dirumahnya. Sekali time aku otw aku hantar msg... dan di-replied nya.. "oiii tenang ko ba. belum bebaju lagi aku ni." Cishhh ku ingtkan sudah siap! Sampai sana aku pun menunggu di bawah... Adalah dalam 10 minit aku menunggu si perempuan ini dan ini la mukak ku di pagi hari ituwww...





Sampai jak di area tempat tu.. pigi dulu membeli air & buku then baru kami naik. Semangat ba!!! Lepas sesi suai kenal untuk student baru.. wahhhh hihihhi.. aku mcm biasa la sambung yang minggu lepas punya tugasan. Tapi si Elsa baru menyalin nota, ambil ukuran badan... Sempat lagi tu beposing..



Lepas salin nota & ambil ukuran badan.. masa untuk lukis pola & potong kain... tp aku ndak kesempatan ambil gambar time dia potong kain. Aku sudah kekusyukan mejahit pinggir....





Ini aku tengah menerai mesin jahit. Ndak pernah aku menajhit guna mesin. So di-try atas kertas dulu




Kerasnya la ba tangan ku tuh..

Sunday

Pagi ni pulak aku kelambatan... lambat bangun.. tp ndak la jugak smpi lewat. Aku samapi di rumah PE si Elsa sudah menunggu di luar... hahaha sorry nak!!!

And untuk hari ni.. ni jak gambar yg di ambil.. Sorry gambar dia menjahit tidak di ambil dek kerana aku tekanan dgn mesin jahitku.. dan kain ku sudah miring...





macam tukang jahit di kedai cina kan... wakkakaka Ah Kee Collection
Ini perempuan sukak betul meminggir... dia ndak mau buat yg lain dia mau meminggir jak kunuk...

Ohh terlupa pulak.... sebenarnya smlm ada kejadian ngeri berlaku dalam kelas tuh.. Ada perempuan tu a.k.a Elsa telah menyumpakkan iron board. Lupa ku ambil gambar. Ndak pa nnti ku update next week ya. Hangus ba.. nasib ndak besar lubangnya... wkakakakakakakak Iron tu jugak ndak da brand ba.. Brand Takamichi kali.... hahahhahaha


Dan...


.


.


.


.


.


.


.


.


buku ini harus di beli... hahahha mesti kamu2 suspen






To be continue.....


6 comments:

Myelsakee said...

kau memang cekap mengambik gambarku ....hahaha tapi macam kecil ni gambar...nanti aku mau curi...betul lupak kita ambik gambar iron board tu kan...harus diblogkan tu!!

Ina said...

wah ini rupanya kerjamu di hujung minggu..rajinnya masuk kelas menjahit lagi...nanti boleh la aku menempah baju dgn kau..belajar rajin2 ahh!!!

Alicia Kee said...

elsa: mesti la cekap sbb mau diblogkan. iya aku pun heran ndak boleh dikasi besar. buduh ba... lupak sbb sibuk mau balik kelaparan.. lain kali harus bawak makanan berat! wkakkakakaak ber-peknek kita..

ina: ko tggu ya.. dlm bulan 10 kami grad... nnti ada tu buti Ah Kee Collection or KEE Bersaudara di Tawau... hahahah (mesti si Elsa tidak setuju dgn nama ini butik)

Anonymous said...

hehehehe...alicia bagus lagi ko owh ada time p class jahitan.daripada sia ne jahit tut.... jak tau.yg len2 kaki bangku.apa macam??? arr??nama butik? kasi jak nama Alicia Taylor..ganti nama Anne Taylor d tawau ne.bleh jua minta jahit ko uniform ku...huhuhuhu

CHINA DOLL said...

Oi kenapa tu mesin jahit macam mesin jahit nenek?
Kak Ani ada mesin jahit canggih yang boleh jahit kerawang. Yang terus boleh set di kemputer - jahit sendiri.

P/S: Sebenarnya, aku yang layak pigi kelas menjahit ni!! Sebab asyik komplen tiada tailor.

Alicia Kee said...

Aishah: hahahhaha... ndak pa ba bagus jugak tu kau pandai menjahit ***.. klu ndak bolos nnti... hahahah bukan menjahit tu..ko menyulam... ndak bulih letak nama ku jak... sbb aku ada bisnes partner... cewahhhhh

Mimi: bukan mcm nenek jak.. mamak ku pun begitu mesin nya... mana2 kelas menjhait mmg di kasi dulu mesin buruk ni... ko jgn ada motor tuh.. mcm racing F1. ko tggu nnti aku sama si Elsa bukak butik kami beli mesin lagi canggih dr kak ani...wakakakakka berangan...


ba apa lagi pigi la belajar menjahit di sana.... ko ndak tinguk lagi manik2nya.. kami berangan sudah mau menjahit manik.. padahal baju kurung pun belum siap...