Sunday, June 7, 2009

Hari pertama....

Hahahaha.... hari pertama??? Ya.... hari ni merupakan hari pertama ku mengikuti kelas menjahit pakaian di Wangsa Maju. Actually, kelmarin sepatutnya start tapi disebabkan kelmarin merupakan birthday suami tercintaksss so terpaksa la ndak menghadirkan diri... Mau men-celebrate la ba kunuk kan seharian suntuk tu.... Nnti ketulahan pulak aku...
Seawal pukul 7 pagi aku bangun bersiap dan kejutkan laki untuk menghantarku ke stesen LRT Bangsar. Sampai sana pukul 830 pagi.. Aduii keawalan pulak. Kakak tu ambil di situ pukul 930 pagi. Gout jugak la kaki ku sekejap menunggu... Sambil menunggu tu ada la pilipin menegur & menasihati aku...." Maam, be careful ur handbag.." Bagus sungguh si pilipin tu... Ntah2 dia ingat aku ni pun pilipin jugak ka... hihihihi.. Siot jak kalau betul... tp klu dia ingat aku ni pilipin mesti dia bawak aku cakap tagalok kan.. Dusshhh abaikan... sambung balik cerita pengalaman aku hari ni....
So, pengalaman pertama buat baju sendiri sungguh menyeronokkan... Ini la saat2 indah bila first time aku potong sendiri bajuku... Hari ni buat baju kurung jak... tapi belum lagi di jahit..baru belajar amik ukuran...buat pola...gunting kain.. InsyaAllah next week sudah boleh jahit baju tuh.. Seronok wa cakap lu.... Aku rasa macam ndak percaya jak bila rangka2 baju aku tu sudah siap dan tinggal untuk dijahit jak...
Kelas aku ambil ni selama 5 bulan. Ada banyak silibius.. 8 jenis pakaian semuanya. Free silibus utk jahit manik & labuci dan tudung ekin... InsyaAllah habis silibus ni aku mau tambah satu silibus untuk baju melayu.. Selesai kelas ni pulak aku mau ambil kelas andaman pengantin... Hehehhe.. berangan lebih pulak.. baru siap 1 rangka sudah macam2 mau di buat... Alaaa ndak salahba kan merancang awal..
So lepas ni aku sudah tamat belajar boleh la buat baju sendiri dulu... then buat baju laki.. boxer laki..hihi buat kutang..wakakakkaka lepas tu baru aku boleh ambil tempahan... Wahhhh berangan lebih ba..... nnti aku buat la konon label.... "alicia from alicia kee" ka.... or... Ah Kee Collection... ahhahahhahahah buruksss...
Balik jak dari kelas tu aku bawak laki pigi MPH The Curve... pigi beli buku nota yang agak comel, pencil (kenapa ni pensil 2B sudah mahal??? dulu time aku sekolah 80 sen jak.. sekarang sudah RM1.30... harus di siasat itu kedai!!!) Tapi aku ndak jumpa lagi pouch bag mau letak segala barang2ku yang kecik2 tu... Ada terlampau kecil ndak pulak muat gunting cina ku tuh.. Harus di cari di kedai2 comel... Besok lusa boleh aku pigi heret laki carik ok...
Ba, ok la dulu ya... at least ada la benda aku update... klu ndak nnti aku menerima comment panas dari 2 org sepupu diva ku tu.. Mimi & Elsa.....
Daaaaaaaaaaaaaaaaa.....

2 comments:

Myelsakee said...

sebenarnya aku kepingin mau ambik kelas jahitan sebab aku mau mengelakkan diriku dari workaholic.cubak ko kasitau aku macam mana register n yuraannya...nanti kalau jadi n berkenan boleh kita pigi sama2, ndak payah kau naik lrt lagi jumpa pilipin ok

Alicia Kee said...

wakakakakkaka...... ko bukak ni ha...http://smartskill.blog.ca/

kelas ku sepatutnya ada 5 org tapi tinggal 3 org sbbnya yg 2 lagi tuh dorg tukar ke malam... aku rasa boleh lagi tu klu ko mau.... yuran nya nnti aku email sama ko...sbb dia dlm pdf...