Tuesday, June 9, 2009

6 June 2009


Ini cerita kelambatan keretapi... tapi ndak pa la kan at least ada entry baru ku...


Hari tu kami keluar rumah dalam pukul 1.30pm.. biasa la laki ku kelidutan... mengalahkan aku. Destinasi pertama... pigi majlis kawen anak boss ku di Dewan MBSA Shah Alam, Seksyen 20. Lepas makan dan perutku sudah timbul tanda kekenyangan.. kami pun berinut. Singgah sekejap di Esso untuk tukar baju ku.. Ndak kan la aku mau bejalan dengan baju kurung.. Aduii langgoknya ba... Lepas tukar baju.. laki sebok tanya mau pigi mana... dan akhirnya dia cakap mau pigi Sunway Pyramid. Sampai sana... makk aiii punya la panjang 'Q' mau masuk parking jak... sekali dapat masuk, parking pulak kebanyakan penuh.. biasalakan nama pun time cuti sekolah. Pusing punya pusing dapat la 1 parking. Terhegeh2 la pulak si popo ni mau keluar. Laki ku mengomel sudah dalam kereta. Lepas parking semua tuh.. masuk mall.. aku tgk Jusco ada sale pulak.. ngam2 time aku turun tu bahagian kids.. Aku pun menyempat la merembat sehelai dua baju untuk anak jantan abangku yang kecik tuh. 1 jam jugak aku di dalam tu. Biasa la keturunan cerwit! Pas bayar.. jalan2 lagi masuk kedai macam2.. boleh katakan 1 1 kedai yang aku limpas tu aku masuk. Sekali tu birthday man nya berbunyi dengan ayat yang begitu 'POYO' sekali.... " Dahaga la.. Terasa nak minum kat Coffee Bean." Hmm nasib la hari tu birthday nya klu ndak sori la aku mau melayan.. Kami pun terus la ke Coffee Bean....



So ini la gambar2 time di Coffee Bean... (aku rasakan sepanjang seharian ni.. aku yang over begambal dari birthday man... hihihihi suka hati ku la!!!)



Harus letak gambar aku dulu...




Mukak ndak berperasaan...




Pandangan sisi.. klu depan lebar







Tujuan untuk tayang straw baru ku ituwww






Ala2 macho ndak jadi la ba ni...





Then, dalam pukul 7++pm kami keluar dari Sunway Pyramid dan terus ke The Curve tanpa belok-belok. Sampai sana, manusia biasa la kan ramai gila.. pening lalat aku sekejap sbb aku terhidu bau ketiak siapa ntah tu tengik betul.. Ndak mandi berapa tahun la ba tuh... Pas jalan2 jap kami terus ke destinasi pilihan.. Bubba Gump Shrimp Co. Sekalinya... penuh la pulak.. terpaksa waiting list. Aku pun dgn riaknya meninggalkan namaku yang cantik tu berserta no emponku. Then, kami jalan2 lagi.. pusing2 pigi MPH la.. ndak samapi 20 menit, org tu called kata meja sudah ready. Aku pun jalan lintang pukang ndak sabar sampai sebab aku sudah kelaparan.. lepas meng-order makan2 kami pun sakan bergambal... tp mcm biasa la jugak kan.. gambal ku jugak yang banyak. Sebabnya aku ambil sendiri. Laki sudah pening mau jadi photographerku. Heran la mengkali org sekeliling meninguk kami... tapi laki ku cakap... "ada aku kesah?? cak cak cak cak" Ba ini la dia gambal tu..... tapi punya la sibuk begambar & makan.. lupa ambil gambar cupcakes... hihihi... ndak pa la.. tahun depan aku ambil balik...







Bubba Gump Shrimp Co.




Ini aku ambil dari tenet ya....







Sementara menunggu makanan sampai...





My Birthday Man... muahhsss



Macam tidur pulak aku.. Adui ba pipi tu... Patut la laki ku cakap macam burger







~ Run Forest Run!!!~

Gambar ambil sendiri...




Paberet drink aku sudah sampai dan mcm biasa la kan.... aksi sedut air tetap ada...









Gambar air hubby aku tidak ambil sebab tidak menarik perhatianku..



Nah.. ini pulak makanan yg diorder...




Calamari Rings

Ni hubby meal.... apa ntah namanya ni.. lupa aku
Scampi Luggini ka...




Ni aku punya..... Shrimper's Heaven!



Ini tidak diorder mimang ada disitu..

The sauces

Kesian laki ku kelaparan ba dek kerana sibuk begambar...




Itu la airnya yang tidak menarik perhatianku...



Sudah kenyang!!!

So, itu saja untuk hari tu... lepas makan lepak2 jap di bawah then balik!!! Kan betul aku cakap mcm akuyg birthday.. Gambar ku yang byk.. Ini baru suku ya... ada banyak lagi...



8 comments:

CHINA DOLL said...

Mana hadiahnya?
Itu restoran sedap kah? aku mo pigi. Di mana lagi cawangannya selain The Curve?

Alicia Kee said...

hadiahnya rahsia la...hahahahhahaha

boleh la....aku sukak tu spaget laki ku... yg aku punya shrimp heaven tu aku ndak sukak yg ada kelapa..manis...di sunway pyramid ada... tpt lain ndak tau la pula..

Myelsakee said...

aku mau itu straw...berapa tu harganya??? kenapa starbucks tidak ada...eh mimi itu bubba gump aku tempat aku celebrate birthday 2 tahun berturut turut, dia ada branch di sunway pyramid, hr tu aku mau bwk kau tp kau yg tidak mau

Alicia Kee said...

itu straw RM6.90 klu aku ndak silap.. iya starbuck ndak da begitu.. buduh...lakiku pun ckp k enapa starbuck ndak da straw tu..asyik2 thumbler.. mug.. bohsan!!! si mimi byk mkn semut kali... tu la lupa...

CHINA DOLL said...

Coffeebean sini tiada pun tu straw. Burukkkk...
Jadi hadiahnya apa lisa? harus di blog kan!!

Alicia Kee said...

belum ku ambil lagi gmbrnya.... sudah basi di pakai.... wkaakkakakak

ndak semua coffee bean kali ada

Ina said...

air apa yg sgt biru tu?? bukan racun ka haha!!!

Alicia Kee said...

Ina: bukan ba.. kalau racun mati sudah aku... wkakkakaka itu air sudah di jampi supaya makin comel & mo ntel.. hihihi... nti datang KL ko try la.. sedap!