Wednesday, November 5, 2008

Permintaan si Mimi...

Ini atas permintaan si Mimi @ China Doll yang mau cerita perihal kawinku...hihihi... Preparation setakat ni 70% la..tapi yang di Tawau ndak la pulak ku tau berapa % sbb segalanya diuruskan oleh kaum keluarga tercinta! Tiap kali aku called mummyku.. "Telefon balik ya dik, mummy tengah mengantar kad jemputan ni" Wui na, dari hari tu mengantar ndak abis2. Macam 1 Tawau jak mau di jemputnya. Semalam aku tengah packing barang dalam kotak...tetiba aku teringat comment si Mimi "Update blogmu pasal hal kawin mu, barang2 hantaran....." terus aku mencapai kamera untuk ambil gambar beberapa barang lagi yang belumku ambil..Barang yang tinggal dengan aku ndak banyak...cuma cincin, jam, handbag, gelang dengan telekung tapi telekung aku lupa pulak mau ambil gambar. Manisan belum ku beli lagi..dekat aku mau balik baru aku mau pigi beli.Kang dibeli awal lain pulak ceritanya.. Barang Tg ada 1 lagi belum ada...PSP...nanti beli awal dimainnya pulak..bukan boleh percaya dia tu...Barang yang lain sudah ada di Tawau tengah siap2 untuk digubah. Baju nikah & bersanding pulak aku ndak ambil gambar. Ndak surprise la nanti kan...tapi aku suka baju nikah tuh...putih bersih jak! So, ini la dia barang2 kawin ku... Sorry la gambar cincin ndak clear...diamond tu memancar2..kalau flash ku off gelap la pulak...ndak pa la asalkan ada... Kalau kamu mau tau..aku ndak kesabaran mau pakai barang2 ni...Barang yg tinggal dengan aku ni...tiap2 malam la boleh dikatakan aku bukak renung & diamai sikit...Nanti barang yang ada ndak la dipeduli lagi..Bak kata kakakku..."Habis madu serpah dibuang"




From Lisa to Tg

From Tg to Lisa

11 comments:

amoi said...

chantek cincin mu nak...design classic. Jadi, cincin ni nanti dibikin basahan kah???? Atau pakai time2 tertentu saja?

Alicia Kee said...

tq mak....ndak la ku bikin basahan...time tertentu jak baru pakai..aku mau diamond banyak tp ndak cantik pulak aku pakai...sbb jari ku kecik2....mcm OKU pulak aku..tu la aku ambik 1 mata jak...

LadyinPink said...
This comment has been removed by the author.
LadyinPink said...

patut la tg asik tnye PSP ajer... rupenye on d way ae...! :)
Such a cool stuffs u give & get!!

CHINA DOLL said...

wow... cincin tu cantikkkk nak!! Solitaire you... Brapa carat tu nak? Sapa yang pilih??? Pandaiiii....
P/s: Aku dah dpt kad kahwin mu tadi.

Alicia Kee said...

Tiza: Tq...Smlm dah beli..sanggup die balik awal..Kalau tak punya la susah...

Mimi: Anduk ba...1 carat jak yang termampu...mau jugak bercarat2...tp ha nnti bekarat pulak dia kan..mamak ku ndak tau aku pakai white gold..ko tau la org tuak ni EMAS pujaan hati..takut dicakap silever kunuk..Dia yang pilih...aku sebok mau pilih tp dia ckp dia yang mau bagi so biar ikut pilihan dia...cisss..dapat sudha...datang ok!

CHINA DOLL said...

Hmm, biasa la tu. Dulu masa aku beli emas putih pun ipar/biras/mentuaku mcm menyakap... dibilang emas putih no value. Bukannya kita mo gadaikan pun tu cincin kahwin kan. Tapi skrg.. semua dorang mo pakai emas putih!!! kah kah kah.

Alicia Kee said...

aku ckp sama mamak ku..aku yang mau pakai bukan dorng..aku bilang lain jugak sampai cincin kawin mau digadai..susah betul sudah tuh!hahahha

Daddy + Mummy said...

hye alicia!! saya dapat suda kad mu... tapiiii.. cam ndak bule hadirkan diri ni.. :(

Alicia Kee said...

mummyzahin: adui....sedeynya...ndak pa la..ndak da rezeki mau jumpa kali...

CHINA DOLL said...

Tolong update blog anda!!