Thursday, January 29, 2009

Weekend & CNY Activities

Helloooo babes! Wahhh...lama jugak kita cuti. Bestnya kalau dapat pigi holiday but what to do terpaksa la batalkan niat itu memandangkan kami mengambil kesempatan cuti yang ada ni untuk pindah mengangkut barang ke rumah baru.(save annual leave aku) Let me story sikit2 our activities from Saturday to Tuesday.

Saturday

Early morning my laki sudah bising suruh bangun and siap cepat cos mau pigi angkat barang di rumahnya di Bukit Antarabangsa. Abang lori sampai pukul 10.30am. Adeh deh...punya la banyak barang. Penuh 1 lori. Mengalahkan orang perempuan. Beg sampai tak cukop nak letak baju terpaksa letak dalam kotak..Lepas selesai di BA kami terus pegi KD (bukan Kris Dayanti ok! It's Kota Damansara). Lepas angkat barang kami rehat kejap then pegi Giant. Beli barang2 mau bersih rumah. Barang ciput jak tapi dekat Rm50 jugak semua tu. Konon lepas beli penyapu, mop etc tu mau balik rumah la mau sapu & cuci sket tapi aku menyuarakan pendapat pegi ke Ikea and di setujui oleh my laki. Yeah yeahhh shopping! Sebelum pegi Ikea aku ada nampak Mega Deal di Courts Mammoth. Aku pun bagi tau laki kot2 la barang yang kami mau tu murah (fridge & washer). Dia terus carik parking. Tengok2..ada yang berkenan tapi tak beli lagi. Then straight to Ikea..masa yang ditunggu2 sudah tiba. Kami ndak lagi pigi round2 terus turun bawah amek trolly and buat la pilihan. Ya ampun terserlah kecerwitan laki aku ni.. Pilih pinggan mangkuk pun mau 1 jam. Itu la ndak kenak ini la ndak kenak. Actually, aku sudah ada ba benda2 tu tapi ada ka patut pigi dibuangnya.. Melamine kunuk. Cishh! Then, part ni yang paling lama...Part memilih langsir. Ini baru pilih jak dulu belum beli lagi. Siap ambil measurement bagai. Tup tap tup tap selesa kes bayaran...baru la pulak teringat bahawasanya kami ni belum pun lunch. Punya la excited mau shopping sampai lunch pun ndak ingat. Dimana kami makan aku sudah lupa lepas makan balik rumah kemas itu ini... balik BB dalam pukul 2am. Balik jak mandi terus titon. Bom melatup pun ndak sedar sudah.

Sunday

Kali ni alarm clock (my laki la) aku berbunyi jugak tapi ndak la sebising semalam tuh. Lagipun aku memang excited jugak mau bangun cos mau continue shopping. My hubby cakap hari ni mau pigi beli itu fridge & washer yang dia tinguk semalam. Wahhh cepat aku bersiap. Takut buang masa. Kan masa itu emas. Heheheh Mula2 kami pigi rumah KD dulu cos mau hantar barang yang dibawak dari rumah BB. Lepas hantar tu ndak lagi kami duduk ba...kelam kabut mau pigi menabur duit. Kami pigi CM tu..me and hubby buat final decision untuk ambil yang kami pilih semalam tu la. Jadi aku pun pusing mau tinguk heater. Sejak aku pakai heater ni kalau mandi air sejuk macam mau gugur jantung ku. Tengah aku siok siok pilih tiba tiba laki ku tarik tangan bawak pigi luar cos di luar dorang ada letak barang jugak. Dibawaknya aku ke area Samsung.

Hubby: "I nak beli LCD la u... yang 32 ni je.." uiii terbeliak bijik mataku. Bukan main lagi dia ni sambil menyelam sambil minum air.

Me: Ha??? Hmmm ikut u la.

Hubby: Ok tak u rase? (pandai pulak tanya aku)

Me: Kalau I kate tak ok pun dah kalau u nak...ape I bulih buat. Ok aje la...

Then dia pusing2 lagi. Ada la lebih kurang 5 6 kali dia pusing2....aku pun hangin jugak kalau mau cepat la..sakit sudah kaki ku. Belum sampai Ikea aku sudah sakit kaki... aku malas mau layan, aku pun masuk dalam tinguk air cond la pulak. Ndak lama tu dia datang lagi

Hubby: Ok confirm I beli yang tu...

Me: Yang mana??

Hubby: Yang 37" tuh. Alang2 beli. Beza harga tak banyak pun....

Aiiii bertambah besar la pulak. Pas tok tek tok tek buat bayaran 3 barang tu kami pun terus ke Ikea. Pada asalnya mau pigi tu mau beli curtain but at last....beli curtain jatuh no 2. Dia sebok pulak mau beli Tv rack. Ikut kan aja...kalau ndak nanti muncungnya sampai ke Kuala Terengganu. Lepas pilih ukur segala bagai kami pigi pilih curtain pulak...mula mula mau pakai blind but ndak jadi....kan dia ni cerwit. Senggal jugak aku kadang tu. Bayangkan dari aku ni boleh berjalan secara normal sampai aku bergantung sudah di trolley tuh. Nasib area curtain tu ada kerusi. Nah duduk la aku di situ. Dia la memilih segala bagai. Then pigi area carpet pulak...Aduiii disini ni pon masalah jugak. Tapi ndak la teruk macam di area curtain tuh. Aku masuk Ikea dalam pukul 5pm and aku keluar dalam pukul 9++. Ikea mau tutup sudah baru mau keluar. Aku rasa klu dia bukak 24 hours kami ndak keluar lagi tu. Sampai rumah KD tu pukul 11pm. Pastu sambung bersih rumah. Ndak ko sampai pukul 3am++ baru balik BB. Matai na tok!!!

Monday

Memandangkan hari ni CNY, nda banyak kedai yang bukak so kami pigi bersih dulu rumah di BA tuh then baru pigi KD. Otw to KD, CM tu called kata nak hantar barang. Apa lagi lakiku semangat berkobar2. Kejap2 tinguk di jendela mengintai lori tuh. Lagi2 la barang yang dia beli tu semua dapat. Lagi la dia seronokss cos mula2 orang tu kata fridge tu dapat after CNY. Today kami just kemas barang2...pasang curtain, sang laki sebok godek2 tv...kemas bajunya. Sampai malam la jugak. Then malam tuh kami pigi Tesco sekejap carik penyidai baju cos since kami ndak da almari (anak abangku si Puteri cakap AMLARI) so we decided buat open concept wardrobe. Ini pun laki ku mau guna produk Ikea tapi aku cakap ndak payah ni cuma rumah SEWA...tggu rumah sendiri...baru senang kerja ku ndak payah melipat. Tapi barang yang di carik ndak da. Tapi kami tidak balik tangan kosong ok...still ada barang walaupun kecik...hehehehe After that kami pigi makan dekat Pelangi Damansara tuh...order2 aku nampak ada asap..ada orang jual sayap ayam..sekali ku tinguk di tepi tu aduiii siap di letaknya bendera Sabah lagi.. Dia tulis situ Sayap RM1.50, "tongkeng" RM1.20 & pedal RM1.20. Adui bukan main lagi urang Tawau..tongkeng la ba. Lebar senyum ku sebab aku tau mana mau carik aku punya tongkeng...hahaha tapi aku ndak la sukak mcm dulu tu...dulu almost EVERYDAY menu aku nasik putih + tongkeng. So, lepas hantar barang balik KD terus balik BB..letih sampai rumah dalam pukul 2am.

Tuesday

Kali ni aku cakap ngan laki hari ni kita kena balik awal cos BESOK KERJA!!! Today kami just pigi cari tu tempat gantung baju di Jusco. Lepas dapat tu kami pigi CM tu cos warranty card barang2 tu ndak bercop. Then aku pigi Ace Hardware kejap baru balik rumah. Banyak nya ba mau di kemas mati la aku. Nasib la laki aku kemas barang sendiri. Kalau semua aku mau kemas tercirit aku sambil membuat.


Nah ini la barang2 yang aku beli. Ndak semua aku ambil gambar sebab aku sudah ndak larat mau amek setiap benda...






Andukk ba...laki siapa la ba tu siap dengan trolly

2 comments:

amoi said...

astaga nak...macam activity amazing race jak ya. Hari 2 tu me & K.itok ke CM...terserempak sama si Rina. btw, cantek rambut mu.

Alicia Kee said...

iya ba nak. smpikan aku rasa kaki ku mcm mau gout sudah. tapi yg pelik time shopping ndak rasa sgt...sudah dalam kereta baru aku bising sakit kaki...hehhe patut ko betanya rambutku..tekejut aku....mula2 akumau curl tapi memandangkan aku ni malas mau mengusai rambut batalkan saja niat itu