Wednesday, January 21, 2009

Oooo Balik Kampung....

Hehehe....lama jugak aku ndak update blog ni kan!! Weekend aku ikut hubby balik KT. Dia ada kerja di unit office.. Kami balik Friday nite lepas kerja. Time kami balik kali ni ngam2 la pulak time orang sibuk mengundi...Adui punya la jalan sesak..road blocked ada 5 ka 6 mcm tuh la... Bendera sana sini bergantung....Waktu malam pulak jalan jammed. Adui sudah la aku kebuluran. Mau pigi tempat makan yang sekangkang kera pun rasanya macam berbatu2. Kamu tinguk ni ba... Gambar waktu malam ndak ku ambil...malas aku sbb aku sudah mengamuk kebuluran...



Ni gambar pertama yang aku ambil...




Sekali aku dapat la tempat makan...semangat aku mengorder kueh teow goreng...sekali hasil nya...putus selera makan ku.....ketawak laki ku meninguk...


hitammmm!!!!!

(puas sudah aku meletak flash...ndak jugak bulih terang!)



Oh yaaa.....Friday sebelum balik tu sempat lagi aku bertandang ke KLCC sekejap..Aku pigi beli foundation. Kang aku ndak beli ada la pulak segala parut2 jerawat ni ndak betampal...


Beberapa hari di KT...aku mengayas makan sotong goreng tepung & ikan kembong goreng tepung. Apa lagi tempat makan tu di tepi laut...angin sepoi sepoi bahasa perggghhhh ndak ingat dunia aku..ditambah lagi dengan air kelapa memang peberet aku....perggggghhhh yang sedap sos nya tu ba...ala2 sos kepok lekor...aduuiiii berliur sudah aku...sudah lama aku mau makan ni...kali ni baru berkesempatan...hari tu balik ndak bulih la pulak makan....kan dalam pantang...kacau daun betul!




Before....


Air Kelapa...

Sotong Goreng Tepung...


Ikan Kembong Goreng Tepung...


After...




Licin...


Tinguk ba laki ku tu...macam 5 tahun ndak jumpa air kelapa...

Adeh deh pipi tu ba...malatoppp!

Kutching ni mcm si taik2 begambar..mentang2 sudah dikasi makan FREE!

Sekian untuk kali ini..nanti kita cerita2 lagi ya....

2 comments:

amoi said...

lain jugak rupa kuehteow tu.....ngeri!!!

Alicia Kee said...

itu la ba....bulat2 bau kicap ba....aku ingt aku punya tumpah kicap..skali ku tinguk org sblh ku mkn pun begitu..tp urang sblh tu lahapnya dia mkn....