Monday, April 20, 2009

Laksa Asam

Sungguh bosan hari Sabtu ku yang lepas...Hubby pigi kerja 1 day di KLIA. Lepas kemas rumah...kononnya mau buat food experiment seperti yang di rancang iaitu... MURTABAK! Tapi memandangkan aku bangun agak lewat sedikit (pukul 12 tengahari...sedikit ka???) dan kalau buat murtabak tu mengambil masa yang lama jugak dengan mau memerap roti tu bagai so aku pun memikirkan masakan yang lain yang cepat dan boleh di makan dengan segara. Setelah di pikir semasak2nya...tiba2 aku terpikir pasal LAKSA ASAM...sedap jugak makan asam laksa. Hmmmm.... aku pun apa lagi terus ke dapur check apa barang yang ada dan tidak ada... Ohhh nampaknya bahan2 ku tidak mencukupi...yang tidak ada mee laksa, ikan kembung & daun kesum. Ntah kenapa pulak ada bunga kantan di rumah ku tu...hmm pelik...pedulila... Aku pun bersiap2 pigi kedai. Alhamdulillah rezeki agaknya mau makan laksa..biasa aku pigi kedai tu ikan nya ndak berapa bagus...tp hari ni sihat walafiat pulak.. Rupanya ikan tu baru dihantar... Aku pun beli la bahan2 tu tadi... Sampai rumah aku pun memulakan eksperimen aku.... tapi sedikit malang... aku terlupa ambil gambar.. Lapar ba.... Time makan dengan laki pun aku terlupa mau ambil...hihihihih pelahapnya! Last 2 weeks pun aku buat mee kari aku lupa jugak mau ambil gambar.. Banyak makan semut kali aku ni...asyik lupa sejak... hehehehe
Sekembalinya laki ku...aku pun dengan excitednya mempromo laksa asam ku. Dia pon apa lagi bab makan... jgn ingat badan kerempeng ndak kuat makan ya... Bertambah ok... Laki ku cakap sedap...ntah la betul ka ndak dia cakap dari 5 dia bagi 4.5 SAHAJA! 0.5 lagi tu dia cakap kurang pedas. Aikkk kang ku kasi pedas lagi ndak berenti pulak keluar jamban. Tapi memang sedap la.... lagi sedap dari macik pasar tani ni buat..hehhehe masuk bakul angkat sendiri...
Next time aku buat apa2 akan ku blog dengan gambarnya sekali ok! Lama pulak aku ndak buat nasik ayam.....mcm mana ba aku ni mau kurus...

2 comments:

Ina said...

rajinnya kau memasak..kesian lakiku dpt bini malas masak haha!!

Alicia Kee said...

hahahaha....aku sukak buat food eksperimen...mcm2 di kepala...kenak pulak laki yg ndak memilih makan...lagi la seronok!