Monday, September 14, 2009

Raya Tag

Raya tag from.... Mimi

Here are the rules..:-
1. Link to the person that tagged you and post the rules in your blog.
2. Share Raya facts about yourself.
3. Tag random people at the end of their post and include links to their blog.
4. Let each person know they have been tagged by leaving a comment in their blog.


1) Favourite hari raya song...

Named the singer and title of the song.. Find the song in youtube and post it here. Sing along to the song as you answer the rest of the questions...




Tajuk lagu: Satu Hari Di Hari Raya - M. Nasir



2) Happiest memory of hari raya


Ada 2 perkara yang buat aku happy iaitu:


a) Dapat balik Tawau & berkumpul adik beradik 3 org.. tp skrg ni jarang sudah complete 3 org huhuhuhu. Tapi mukak yg membosankan tu tetap ada.. Abang ku sbb dia anak emak!!!


b) Dapat berkumpul/berjumpa keluarga KEE ALI... aduuiiii ribut taufan ba...


3) Saddest hari raya....

Saddest?? Waduh apa ya... masa ndak balik raya kali tp time org takbir raya aku masih tidur.. ndak da perasaan...Mummy ku call mau ucap selamat hari raya tp aku suruh dia call aku balik sebab aku masih tidur.. wkakakaka



4) Worst hari raya habit....

Makan lupa daratan... macam ndak pernah jumpa makanan. Iya la makanan di sana mana ada di sini...


5) Favourite kuih raya....

Kuih muih mummy ku & Nenek Munah


6) Favourite thing to eat during raya....

Semua hasil buatan mummy ku...


7) A must have during hari raya....

Banyak ba... Pulut, buras, lontong, kari daging, ayam masak merah, tapai... menu ni selalu hari raya pertama la.. lepas tu klu ada org mau datang di hari hari lain.. normally mummy ku akan hidang SOTO.. yummyyyyyyyy


8) Normal first hari raya activities....

Acara bejalan ndak da la hari raya pertama. Sibuk melayan tetamu yang datang non-stop... Smpi jam 1030 malam pun ada orang mau datang ba. Ndak pandai titun kali orang ni. Tau la ba raya. Smpi daddy ku simpan si Kancil tu di rumah abang ku.. wakakkakaka konon kami ndak da di rumah...


9) Mail or e-mails raya cards...

Ada la jugak untuk orang2 tertentu


10) Favourite raya movies...

Tidak ada.. apa yg ada di TV tu itu la aku tinguk


11) When do you start shopping for raya...

Selalunya sebelum puasa la.. konon ndak mau berimpit sama org tapi ndak pernah la ba aku rasa sepanjang bulan puasa tu aku ndak pigi berimpit.. ada jak yg dan cukup...



12) Duit Raya .. a must have or not?

Dulu sedia untuk anak2 buah ku jak la... tp sekarang ni sudah kawen waduuhh satu kewajipang la pulak kan.... Lantak la.... aku buat2 ndak tau jak...



Tagged:

All my beloved bloggers










1 comment:

quinsabb said...

Harrah's Philadelphia - Mapyro
Harrah's Philadelphia · Location: 3131 S.P. 영천 출장샵 Hwy. Chester 군포 출장마사지 · From MapYRO users, you are directed 문경 출장샵 to a 구리 출장안마 map showing your location. You'll also 통영 출장안마 find an